
Eestlased hindavad enim Ragn-Sellsi panust ringmajanduse edendamisesse
Keskkonnaettevõte Ragn-Sells püsib endiselt rohelise mõtteviisiga brändide esikolmikus, selgub värskest Kantar Emori rohekuvandi uuringust. Ettevõte on tõusnud tänavu valdkonnaüleselt rohemeelseimate ettevõtete seas teisele kohale Riigimetsa Majandamisel Keskuse (RMK) järel.
13. apr 2025Uuring kaardistab igal aastal Eesti elanike hoiakuid keskkonnahoiu suhtes ja nende hinnanguid ettevõtete keskkonnasõbralikkusele. Vastajate avatud kommentaaride põhjal tugineb taristuettevõtete rohemeelsete hulka valimine suuresti ettevõtte tegevusalale. Ragn-Sellsi puhul väärtustatakse panust prügi sorteerimisse, eelkõige pakendite eraldi kogumise näitel, milles nähakse ringmajanduse toetamist ja arendamist. Lisaks tõid vastajad esile ettevõtte initsiatiivi elanikkonna valdkondlikus harimises ning valdkondlikku innovaatilisust.
Ragn-Sellsi Eesti juhatuse esimehe Kai Realo sõnul on märkimisväärne, et Ragn-Sellsi tajutakse mitte ainult ühe kõige rohemeelsema ettevõttena taristusektoris, vaid ka valdkonnaüleselt. „Kantar Emori uuring on ettevõtetele heaks orientiiriks," sõnas Realo.
Uuringust selgub, et kuigi valitsuselt oodatakse kõige suuremat panust keskkonnaprobleemide lahendamisesse (73% vastanutest), peetakse ka ettevõtete rolli kriitiliseks (47%). „Ettevõtete ja tarbijate koostöö on keskkonnaeesmärkide saavutamisel võtmetähtsusega. Näeme selgelt, et inimesed, kes peavad keskkonnasõbralikkust oluliseks, hindavad kõrgelt ka meie tegevust," ütles Realo.
Lisaks toob uuring esile, et eestlastele läheb üha enam varasemast korda ettevõtete tegelik panus keskkonnahoidu, mitte pelgalt rohepesu või turunduslike sõnumitega seostatavad tegevused. Nii on tänavuse uuringu põhjal keskkonnasõbraliku teenuse puhul tarbijate jaoks olulisimad aspektid taaskasutatud materjalide kasutamine, pakendite kogumine ja ümbertöötlus ning kohaliku tooraine eelistamine.
Kai Realo sõnul on üha olulisem, et ettevõtted ei piirduks vaid keskkonnamõju vähendamisega, vaid aitaksid aktiivselt kaasa ringmajandusele ja ressursside taaskasutusele.
„Pakendite eraldi kogumine ja sorteerimine on vaid üks osa suuremast ringmajanduse pildist. Meie missioon on muuta jäätmed ressursiks ja töötada selle nimel, et 2030. aastaks saavutada kliimaneutraalsus kõigis oma tegevustes. Seega pole meie eesmärk mitte ainult keskkonnamõju vähendamine, vaid ka positiivse mõju loomine, pakkudes klientidele jätkusuutlikke lahendusi ja innovatsiooni jäätmekäitluses," lisas ta.
Kantar Emori uuringus, mis viidi läbi veebruaris-märtsis 2025, hinnati ettevõtteid neljas erinevas sektoris: tootmine, kaubandus, IKT/finants/telekom ning taristu. Taristusektoris moodustasid esikolmiku RMK, Enefit ja Ragn-Sells. Uuringu valmisse kuulus 1048 vastajat.